علل لکنت زبان در بزرگسالان

کلینیک دکتر خزائی از مراکز با تجربه در درمان لکنت زبان به کمک گفتار درمانی است . امروز در این مقاله قصد داریم تا به علل به وجود آمدن لکنت زبان در بزرگسالان بپردازیم . لکنت زبان چیست ؟ نوعی اختلال گفتاری است که سبب بروز مشکلات مکرر در ارتباط با روانی گفتار می‌شود. در صورت وجود لکنت زبان، امکان دارد شخص متوجه شود که در گفتار او تکرار و توقف وجود دارد و جملات را به شکل طولانی بیان می‌کند.

لکنت زبان بیشتر در کودکان رایج است ؛ ولی با این حال به دلایل مختلف ممکن است این اختلال در بزرگسالان نیز بروز کند. لکنت زبان به علت عدم اطلاع شخص از لغاتی که می‌خواهد بیان کند ایجاد نمی‌شود. بلکه این اختلال به توانایی شخص در بیان گفتار و سخن گفتن مربوط می‌شود. در اثر لکنت زبان بیان برخی از واژه‌ها یا صداها ممکن است دشوار باشد.

بهترین درمان لکنت زبان در بزرگسالان بدون شک گفتار درمانی است . گفتار درمانی میتواند برای لکنت زبان در بزرگسالان فوق العاده موثر باشد .

یکی از علل لکنت زبان در بزرگسالان میتواند مشکلات ژنتیکی باشد .
در صورتی که یکی از اعضای خانواده به لکنت زبان دچار باشد، احتمال بروز این اختلال در افراد دیگر این خانواده افزایش پیدا می‌کند. اگرچه عوامل ژنتیکی در بروز لکنت زبان مؤثر هستند، شدت بروز این اختلال ژنتیکی نمی‌باشد.

از دیگر علل لکنت زبان در بزرگسالان میتوان به مشکلاتی که بزرگ سال در هنگام رشد و کودکی داشته اشاره کرد .
در صورت بروز لکنت زبان در سنین کودکی، امکان دارد این اختلال تا دوران بزرگسالی ادامه داشته باشد و یا ممکن است در دوره‌ای از زندگی دوباره بروز کند. لکنت زبان مرتبط با دوران رشد معمولاً بین سنین ۲ تا ۶ سالگی بروز می‌کند. بسته به شدت و مدت زمان بروز لکنت زبان، این اختلال معمولاً با گذشت زمان و یا با گفتاردرمانی درمان خواهد شد.

امکان دارد عوامل محیطی بر بروز لکنت زبان و مدت زمان ماندگاری این اختلال تأثیر داشته باشند.

ما سعی کردیم تا بهترین مطالب و نکات را در این مقاله بیان کنیم

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره دی این زمینه با ما تماس حاصل فرمایید .

گفتار درمانی لکنت زبان