هر کودکی متفاوت است ، بنابراین رویکردی برای همه وجود ندارد. پزشک شما ممکن است نیاز داشته باشد تا چند روش درمانی را امتحان کند تا درمانی موثر را بیابد.

کاردرمانی . آموزش مهارتهای اجتماعی در گروه ها یا جلسات فردی ، درمانگران به کودک شما آموزش می دهند که چگونه با دیگران تعامل داشته باشد و خود را به شیوه های مناسب تری بیان کند. مهارتهای اجتماعی اغلب با الگوگیری پس از رفتارهای معمولی آموخته می شوند.

درمان گفتاردرمانی. این به بهبود مهارت های ارتباطی فرزند شما کمک می کند. به عنوان مثال ، آنها یاد می گیرند که چگونه از یک الگوی معمولی بالا و پایین استفاده کنند وقتی صحبت می کنند و نه یک صدا صاف. آنها همچنین در مورد نحوه حفظ یک مکالمه دو طرفه و درک نشانه های اجتماعی مانند حرکات دست و تماس چشمی درس خواهند گرفت.

درمان شناختی رفتاری (CBT). این به کودک شما کمک می کند تا طرز فکر خود را تغییر دهد ، بنابراین می تواند احساسات و رفتارهای تکراری خود را بهتر کنترل کند. آنها قادر خواهند بود در مواردی مانند طغیان ، سقوط و وسواس فکری کنند.

تجزیه و تحلیل رفتار کاربردی این یک تکنیک است که مهارت های اجتماعی و ارتباطی مثبت را در فرزند شما تشویق می کند – و از رفتاری که ترجیح می دهید آن را نبینید جلوگیری می کند. درمانگر برای به دست آوردن نتیجه از ستایش یا سایر “تقویت مثبت” استفاده می کند.