.باسلام ما مقالاتی را به شما ارائه دادیم که به ما کمک میکند که بفهمیم چه چیزی کودک مارا خجالت زده و کمرو میکند 

رویاروشدن با موقعیت‌های جدید اجتماعی مکرراً باعث خجالت‌زدگی می‌شود، مخصوصاً اگر فرد خجالتی خود را در معرض توجه احساس کند. دلیل بیماری همه‌گیر کمرویی را تغییر سریع محیط اجتماعی و فشار‌های رقابتی افراد در مدرسه و محل کار می‌دانند. بزرگسالانی که دائماً به آن‌چه دیگران در مورد کودک فکر می‌کنند توجه دارند، یا به کودک استقلال بسیار کمی می‌دهند ممکن است احساس کمرویی را در فرزندشان تقویت کنند.

برخی کودکان ذاتاً خجالتی هستند: آن‌ها احتمالاً بیشتر از دیگر کودکان در محیط‌های جدید خجالت می‌کشند. اما حتی این کودکان هم ممکن است فقط در موقعیت‌های اجتماعی خاصی خجالتی باشند.

محققان هر دو عامل تربیت و خلق و خو را در این گونه تفاوت‌های شخصیتی مؤثر می‌دانند. بعضی از جنبه‌های کمرویی به بچه‌‌ها آموزش داده می‌شود. فرهنگ و محیط خانوادگی به کودکان رفتارهای اجتماعی خاصی را آموزش می‌دهند. بعضی والدین به فرزندانشان بر چسب کمرویی می‌زنند و ناخودآگاه ‌آن‌ها را به این کار تشویق می‌کنند. بزرگسالان ممکن است کودکان خجالتی را به تعامل اجتماعی وادار کنند که این کار رفتار کمرویی را تقویت ‌می‌کند. شواهد رو به رشد مبنی بر اینکه اساساً حالت‌های کمرویی، ارثی یا خلقی است، وجود دارد. در واقع وراثت احتمالاً نقش مهمتری در خجالتی بودن افراد نسبت به سایر ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها دارد. مطالعات مربوط به فرزند‌خواندگی می‌تواند کمرویی را در کودکانی که به سرپرستی پذیرفته‌شده‌اند با توجه به ویژگی‌های معاشرتی مادر بیولوژیکی آن‌ها پیش بینی کنند. کودکانی که بیش از حد محدود شده‌اند تفاوت‌های فیزیولوژیکی را نسبت به کودکانی که محدود نشده‌اند را نشان می‌دهند، مانند ضربان قلب بالاتر و یکنواخت. از سن ۲ تا ۵ سالگی اکثر کودکانی که بیشتر از همه محدود شده‌اند همچنان با همسالان خود و بزرگسالان رفتارهای پرخاشگرانه دارند. الگوهای محدودیت یا انفعال اجتماعی به طور قابل توجهی در مطالعات رشد شخصیتی به شکل ثابت وجود دارد.

با وجود این شواهد، اکثر محققان تأکید می‌کنند که تأثیرات وراثتی احتمالاً تنها دلیل کوچکی برای کمرویی است. حتی استعدادهای ارثی را هم می‌توان اصلاح کرد.

کودکانی که به فرزندخواندگی پذیرفته‌شده‌اند برخی از رفتارهای اجتماعی والدین را یاد می‌گیرند و گاهی اوقات کودکان نوپا که به شدت به بزرگسالان وابسته هستند با تلاش والدینشان از لحاظ اجتماعی روابط راحتی برقرار می‌کنند