به طور کلی نوجوانان اتیسم رفتارها و تغییرات خلقی شدیدتری نسبت به هم سن و سالان خود دارند. در ادامه قصد داریم شما عزیزان را در نحوه رفتار با نوجوان مبتلا به اوتیسم آشنا کنیم .


طوری با فرزند خود رفتار کنید که از زندگی خانوادگی کناره گیری نکند در حالی که به او حریم خصوصی نیز بدهید.ا ین نوجوانان معمولا تشخیص می دهند که با افراد هم سن و سال خود تفاوت هایی دارند. بنابراین از اینکه در این مورد با او صحبت کنید ترسی نداشته باشید. در عوض روی نقاط قوت فرزندتان تمرکز کنید.

سعی کنید در حد امکان فعالیت های مجازی و آنلاین را کنار بگذارد و بیشتر برای حضور در اجتماع تشویقش کنید. از آن جایی که این افراد اعتماد به نفس پایینی دارند سعی کنید از تعریف و تمجید واقعی برای آن ها استفاده کنید.

این تعریف و تمجید زمانی مطلوب است که غیرواقعی و غیر منطقی نباشد.وقتی برای تعطیلات یا کار خاصی برنامه ریزی می کنید این برنامه ها را با نوجوان خود در میان بگذارید. به طور کلی آن ها را در جریان اتفاقات خانوادگی خود قرار دهید.به نوجوان خود عشق بورزید و از او حمایت کنید. برای مثال شاید یادگیری مهارت های خاصی یا رفتارهایی برایش دشوار باشد. سعی کنید با مراجعه به درمانگر مربوطه به فرزندتان در رفع مشکلش کمک کنید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت اظلاعات بیشتر در این مورد و استفاده از مشاوره کلینیک خزائی با ما تماس حاصل فرمایید.