مانند بسیاری از آسیب های بافت نرم، در این آسیب هم استفاده از اصل RICE (استراحت، یخ گذاشتن، اعمال فشار با بانداژ، بالا نگه داشتن زانو) توصیه می شود.

استراحت: کارهایی که باعث آسیب می شوند را متوقف و به پزشک مراجعه کنید. برای مدت کوتاهی از هر گونه فعالیت شدید یا تنش زا دوری کنید. بهترین کار در این زمان، تمرینات حرکتی ملایم است. می توانید از داروهای ضد التهابی مااند بروفن برای کاهش تورم و درد استفاده کنید.

یخ: به مدت 15 دقیقه و چندین بار در روز بر روی زانوی آسیب دیده، یخ بگذارید. یخ می تواند به کاهش ورم و کنترل درد کمک کند. برای اینکه پوست تحریک و ملتهب نشود، یک تکه پارچه یا یک حوله بین یخ و پوست خود قرار دهید.

اعمال فشار با بانداژ: بستن زانو با نوار یا بانداژ کشی، ورم را کنترل می کند و درد را کاهش می دهد.

بالا نگه داشتن: سعی کنید تا حد ممکن، پای خود را بالاتر از قلبتان قرار دهید. موقع خواب یا استراحت روی صندلی، یک بالش زیر پای خود بگذارید.
درمان تو رفتگی شدید زانو

در موارد شدید عقب زدگی زانو، معمولا نیازمند جراحی برای تثبیت رباط ها و بازگرداندن زانو به حالت عادی است. پارگی رباط صلیبی شایع ترین مشکلی است که معمولا به وجود می آید اما تاندون ها و دیگر بخش های زانو نیز ممکن است آسیب دیده باشند و ممکن است بخش های متعددی از زانو نیازمند جراحی باشند.
جراحی برای عقب زدگی زانو

در موارد کمی، عقب زدگی زانو ممکن است باعث پارگی تاندون شود. پارگی های رباط صلیبی قدامی شایع ترین نوع آسیب زانو است که در اثر عقب زدگی شدید زانو ایجاد می شود. آسیب های رباط صلیبی خلفی و رباط پوپلیتئال هم ممکن است به خاطر عقب زدگی زانو اتفاق بیفتد و به جراحی نیاز داشته باشد. بقیه قسمت های زانو مثل منیسک هم ممکن است آسیب ببینند.
مدت زمان بهبود عقب زدگی زانو

پیچ خوردگی خفیف تا متوسط ممکن است طی دو تا چهار هفته درمان شود. در این مدت باید فعالیت هایی را که باعث کشیدگی زانو می شود، محدود کرد تا ورم و درد کنترل شود. درصد بالایی از رباط های آسیب دیده با جراحی کاملاً درمان می شوند. این یک استاندارد طلایی برای آسیب های رباط صلیبی محسوب می شود، اما زمان بهبود معمولاً حدود شش ماه یا بیشتر طول می کشد. انجام فیزیوتراپی برای افزایش قدرت و توانبخشی زانو و عضلات اطراف آن و بازگرداندن آنها به شرایط پیش از آسیب، ضروری است و زمان خوب شدن را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهند که عوامل دیگری مثل سن، جنسیت، وزن، نحوه آسیب و روش جراحی هم می توانند بر زمان توانبخشی و بهبود تأثیر بگذارند.
درمان عقب زدگی زانو با ورزش

تمرینات زیادی وجود دارد که فرد دچار عقب زدگی زانو شده می تواند انجام دهد. هدف تمرینات بهبود دامنه حرکت و افزایش قدرت زانو است. برخی تمریناتی که می توان انجام داد را در ادامه ذکر می کنیم:

• شنا در استخر
• کشش آرام همسترینگ ها
• دوچرخه ثابت
• بلند کردن پای کشیده
• وال سیت

تمرینات پیشرفته تری نیز وجود دارد که باید حتما توسط فیزیوتراپیست به شما آموزش داده شوند. بهتر است این تمرینات را با شدت کم شروع کنید و کم کم چالش تمرینات را برای خود سخت تر کنید تا قوی تر شوید.