کاردرمانی یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای حفظ مهارت‌های شما برای زندگی مستقل و سودمند است تا بتوانید در خانه و یا حتی محل کار فعالیت‌های مورد نیاز خود را انجام دهید.کاردرمانگر تلاش می‌کنند تا مشکلات

مرتبط با خستگی، ادراک، قدرت بالای بدن و هماهنگی را با استفاده از روش‌های توانبخشی و تکنیک های دستی، از بین ببرند. در فرآیند کاردرمانی، فعالیت‌ها دسته‌بندی می‌شوند و کاردرمان‌گر به همراه فیزوتراپیست تلاش می‌کنند تا بر اساس اولیت‌های فعالیتی برنامه‌ها و ورزش‌هایی را تعیین کنند که بتوانید به سادگی فعالیت‌ها را انجام دهید. دسته‌بندی و اولویت فعالیت‌های مورد نظر در کاردرمانی به صورت زیر است.
فعالیت‌های مراقبتی:

این دسته از فعالیت‌ها مربوط به نیازهای اولیه زندگی مثل تحرک عملکردی، لباس پوشیدن، حمام کردن، غذا خوردن و... است. با توجه به این که عدم توانایی در انجام این نوع از عملکردها می‌تواند زندگی مستقل را از بیمار سلب کند، در اولیت اصلی گروه کاردرمانی است.
فعالیت‌های موثر و سازنده:

این دسته از فعالیت‌ها کمک می‌کنند تا بیمار بتواند به صورت عادی به زندگی روزمره خود ادامه دهد و حتی ایجاد درآمد کند. برای مثال می‌توانیم به کار در ازای پول، مدیریت خانه، تفریح و... اشاره کنیم. این نوع فعالیت‌ها کمک می‌کنند تا بیمار احساس انزوا از جامعه را نداشته باشد و خود مسئولیت مدیریت زندگی‌اش را بر عهده بگیرد.

همان‌طور که گفتیم برنامه کاردرمانی هر بیمار با توجه به نیازهای او مشخص می‌شود. اما برخی از ورزش‌ها هستند که تقریبا در تمامی برنامه‌های کاردمانی حضور دارند. به صورت کلی ورزش‌های کاردرمانی به ۶ دسته تقسیم می‌شوند