در این مقاله قصد داریم برای شما به طور کامل برایتان توضسح داریم که برای درمان لکنت زبان باید به چه دکتری مراجعه کنید و دلیل آن چیست . اول از همه باید دید که لکنت زبان جزء کدام یک از اختلالات است . لکنت زبان در گروه اختلالات گفتاری قرار میگیرد .

برای لکنت زبان به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

همانطور که در بالا گفته شد لکنت زبان در دسته اختلالات گفتاری قرار میگیرد پس دکتری که باید به آن مراجعه کرد ، گفتار درمانگر است . گفتار درمانگر به متخصص گفتار درمانی گفته میشود .

گفتاردرمانی یکی از رشته های علوم پزشکی است که به فارغ التحصیلان آن آسیب شناس گفتار و زبان یا گفتاردرمانگر می گویند. تخصص گفتاردرمانگر ارزیابی و درمان اختلالات گفتار و زبان در کودکان و بزرگسالان است.

پس منطقی است که بیشترین کمک به کسی که دچار اختلال لکنت زبان است را متخصص گفتار درمانی یا گفتار درمانگر میکند .

درمورد اینکه چه زمانی ملزم به مراجعه به گفتار درمانگر هستید به صورت کامل در مقاله لکنت زبان کودکان توضیح داده شده است . 

به صورت خلاصه گفتار درمانی یکی از رشته های علوم پزشکی است که به فارغ التحصیلان آن آسیب شناس گفتار و زبان یا گفتاردرمانگر می گویند. تخصص گفتاردرمانگر ارزیابی و درمان اختلالات گفتار و زبان در کودکان و بزرگسالان است.

در ادامه قصد داریم تا یکی از روش های درمانی یا نکاتی که والدین باید انجام دهند را بیان کنیم .

از هر گونه خود درمانی پرهیز کنید :

تا زمان مراجعه به گفتار درمانگر از هرگونه خود درمانی برای کودک خود پرهیز کنید. عباراتی نظیر یواش حرف یزن ، آهسته تر بگو ، نفس عمیق بکش، آرام تر صحبت کن ، نه تنها کمکی به کودکتان نمی کند بلکه سبب آگاهی کودک از لکنتش و شدیدتر شدن لکنت می شود.

این موارد میتواند آسیب های بسیار بدی به کودک شما وارد کند

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم نکات مهمی را به شما منتقل کنیم .

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره در این حوزه با ما تماس حاصل فرمایید.

دکتر برای لکنت زبان

درمان لکنت زبان بزرگسالان