یکی از سوالاتی که بسیار از ما پرسیده میشود این است که " برای درمان لکنت زبان چه بخوریم " .  آیا غذا میتواند در درمان لکنت زبان زبان موثر باشد ؟ . چه غذا هایی میتواند در رفع لکنت زبان موثر باشد .

 

ما امروز در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل به این سوال ها جواب کامل دهیم و درمورد موضوعات پیرامون آن بحث کنیم تا به نتایج مطلوبی برسیم .

 

عده ای از نوشته ها براساس تجربه شخصی یک مادر یا پدر نوشته شده بود که توصیه هر فرد کاملا متفاوت بود.

برخی از نوشته ها بدون پشتوانه علمی توصیه هایی از طب سنتی ارائه می دادند. غالبا نویسندگان این نوشته ها، حتی شناخت درستی از ماهیت این مشکل نداشته و آن را مشابه سایر اختلالات گفتاری می دانسته اند.

در پایان نیز تعداد محدودی مقاله تحقیقاتی از سوی دانشگاههای معتبر انجام شد که هیچ کدام نتوانستند ارتباط معنا داری بین لکنت و خوردن میوه ها و یا خوراکی ها ارائه بدهند.

از آنجائیکه لکنت زبان یک مشکل گفتاری است و به یکباره در گفتار فرد دیده می شود. خوردن یا نخوردن خوراکی ها به تنهایی نمی تواند بر این مشکل تاثیر بگذارد. مگر اینکه یک خوراکی تاثیر بسیار بدی بر روی خلق و خوی فرد بگذارد که در این صورت توصیه می شود با مشورت آسیب شناس گفتار و زبان بصورت موقت از برنامه غذایی فرد حذف شود. 

 

بدون شک بهترین روش درمان لکنت زبان گفتار درمانی میباشد جهت مشاوره با ما تماس بگیرید

 

برای مشاوره و تماس با ما کلیک کنید :02188428564